Kertművelés

A Waldorf iskolák sajátossága, hogy kerettantervük magában foglalja a kertművelést órarendbe illesztve. A gyerekeknek 6. osztálytól 8. osztályig van lehetőségük megismerkedni a vegyszermentes gazdálkodás jelentőségével, módjaival.
Ebben a korszakban a tinédzserekre jellemző fizikai elnehezüléssel szembe menve próbáljuk akaratukat megmozgatva fizikai aktivitásra buzdítani őket, ami a sok osztályteremhez kapcsolódó óra után azért nem is olyan nehéz.
A természettudományok témáihoz, tudásanyagához is könnyen kapcsolható ez a tantárgy, és a kerti munkák során ezek zöme gyakorlatba átültethető.
A 21. század éghajlati anomáliái pedig egyenesen abba az irányba vezetnek minket, hogy a jövő generációt felvértezzük azzal a tudással, melynek segítségével megfelelő morállal fordulnak majd fiatal felnőttként a természet felé, fenntartható megoldásokat akarnak és tudnak környezetükre nézve alkalmazni, tudatos fogyasztó és remélhetőleg kiskert-tulajdonos válik majd belőlük.
A 6. osztályosok a talajjal foglalkoznak, hiszen mindennek az alapja az egészséges talaj, annak gazdagítása és védelme. A komposztálás egy központi téma, mely nem csak a kertészeti vonatkozásában, hanem a szelektív hulladékgyűjtés, és a szerves hulladék csökkentésének leghatékonyabb módjaként is előtérbe kerül. (Heti 2 óra)
7. osztályban a fontosabb kertészeti növények ismerete, termesztése van a fókuszban. (Heti 2 óra)
8. osztályban ökológiai összefüggések, magasabb szerveződésű élőlények (pl.: méhek, fák, élőlények kapcsolata stb.) kapcsán projektfeladatok végzése. (Heti 1 óra)

Intézményünk iskolakertjéről ITT olvashat bővebben.